Tuunattavaa

Saan aika hauskoja lahjoja ihmisiltä, jotka tietävät kierrätysinnostani. 

Kirppiksen Jaana oli purkanut jouluisen kukkakorin ja antoi siinä koristeina olleita appelsiininsiivuja uusiokäyttöä varten. Siivut ovat valmiita käytettäviksi koruihin samaan tapaan kuin olen käyttänyt sitruunoita. Tästä näet miten Sitruunaverhot-ja korvikset.

Jaana oli myös kaivanut jostain esiin Nurmeksen Sanomat vuodelta 1937. Siitäkin saa jotain kivaa, luulen. Varmaan päällystän lehdellä jotain.


Huivikasan toi tullessaan Taina, joka oli saanut kasan Sirkka-kaveriltaan, joka puolestaan oli saanut huivit joltain kaveriltaan. Osa on silkkiä ja osa vähemmän silkkiä eli tekokuitua. Kaikille löytyy kyllä sopiva tehtävä. Päivänkakkarahuivin taidan vain kietaista kaulaani. 


Eräs tuttu mummeli lähetti minulle lusikoitaan. Pussissa oli mukana kaunis saatekirje, jossa lähettäjä toivoo lusikoille käyttöä. Olen samalta ihmiseltä saanut lusikoita aiemminkin. Niistä tein korvikset ja kaulakorun. Kun menin gynekologille lusikat korvissa killuen, lääkäri kysyi minua kätellessään, että onko minulla tosiaan lusikat korvissa. Vastasin, että tulinko minä väärästä ovesta psykiatrin huoneeseen tai jotain. Nauruksihan se kohtaaminen meni. 
Näistäkin lusikoista syntyy jotain mukavaa.


Tämän blogin suosituimmat tekstit

Jäähyväiset

Säärystimet virkkaamalla

Lankojen värjäys koukuttaa