Kirpussa luuhailua

Tein sen taas. Ostin vaatteita niitä sovittamatta. Minulla on kyllä hyvä perustelu, miksi en kokeillut legginsejä ja farkkuja. Minua laiskotti. Rehellinen ja yksinkertainen selitys. Minulla oli monta kerrosta vaatteita. Oli legginsiä ja toppahousua ja pipoa ja kaulaliinaa. 

Niinpä ostin kokeilematta kirkkaanpunaiset farkut, jotka kuvassa näyttävät pinkeiltä ja siniset legginsit. Kotona vasta muistin, että minulla jo on kaapissa punaiset farkut. Minulla on tosi vähän punaisia vaatteita, ja nyt kaapissa on jo kahdet punaiset pögät. No ei se mitään, entiset ovat ehkä vähän kutistuneet talven aikana. 

Seuraava hankintani, verhoroikut ovat kyllä tosi hienot. Vähän ne olivat kalliit, 4 € kipale, mutta toisaalta, viereisessä rekissä yksinkertaisemmat maksoivat 12 € kappale. Oikeastaanhan minä siis säästin rahaa. 


Minulla on toisetkin verhoroikut, jotka sain aikaisemmin Heidiltä tuliaisiksi. Otan niistä kuvan toiseen postaukseen. 


Legginseistä pulitin tavallista enemmän, 6,50 € ja farkuista 3,50 €. Niin se eläke hujahtaa joutavuuksiin. Onneksi molemmat pöksyt istuvat hyvin ja farkkujen vetskarikin menee kiinni. Tottapuhuen farkut aiheuttivat lievää hengenahdistusta, kun kiskoin ne paksujen leggisien päälle. En kuitenkaan aio yhdistelmää käyttää, joten ei hätää. 


Leila kerää muusikoista kertovia kirjoja, ja nyt hänen kokoelmansa karttuu Stingin elämänkerralla. Onnea vaan Leilalle etukäteen nimipäivänä, joka on kuukauden päästä. Lahja maksoi 3 €. Hintalappu oli lätkätty ärsyttävästi melkein keskelle kantta, mutta sain sen kynsittyä melkein pois. Olkaa kirppismyyjät kivoja, älkääkä liimatko tarroja kirjan etupuolelle. Yleensä ne eivät irtoa kunnolla, ja kirjaan jää ruma läntti. 


Olin aika huusovalla päällä. Ostin myös leijonankeltaiset pitkät verhot, kaksi kappaletta, joita olin jo monesti käynyt hipelöimässä. Verhot ovat sellaista mukavaa karheaa kudosta. Yhdeksän euroa kahdesta siististä ja kauniista verhosta ei ole liikaa. Kunhan vaan nuukailin. Tänään ripustan verhot johonkin. Laitan sitten myöhemmin kuvan paikoillaan olevista verhoista tämän postauksen jatkoksi. 


Tämän blogin suosituimmat tekstit

Jäähyväiset

Lankojen värjäys koukuttaa

Säärystimet virkkaamalla