Missun mieltymyksiä

Missu on vähän hassu kissa. Sillä on aina raikasta vettä kupissa, mutta sen mielestä vesi maistuu paremmalle lasiastiasta. Jos laitan sille vettä lasiin ja itselleni toiseen, se valitsee minun lasini. Kun vesikannu jäi ruokailun jälkeen pöydälle, oli Missu salamana sen kimpussa.




Kermavaahtoa se lipitti mielellään. Minä nuolin toisen vatkaimen ja Missu toisen. 


Yritin aikani pitää Missun pois leivinuunin luukun vierestä, mutta sitten luovutin. Näköjään Missu osaa varoa kuumaa luukkua. Niinpä laitoin sille palan lampaantaljaa pehmikkeeksi uunin reunustalle. Siinä Missun on hyvä päivystää. 


Tämän hetken suosikkileikkimme on luolakissa. Siinä Missu on kissa ja minä olen luola. Kun kysyn Missulta, että leikitäänkö luolakissaa, on Missu sängyllä ennen minua.  Menen täkin alle selälleni ja pistän polvet koukkuun. Missu pujahtaa polvien alle ja kyttää sieltä käsin leivinpaperihiirtä. Hiiri on solmittu naruun, jota vetelen peiton alla edestakaisin. Aika nopeasti Missua rupeaa väsyttämään lämpimässä. Aluksi se hyökkäilee hiirtä kohti ja naukaisee, jos hiiri pysähtyy. Kohta se vain heilauttaa käpäläänsä hiirtä kohti, mutta ei viitsi liikkua sen enempää. Jos leikki jatkuu pitkään, minuakin alkaa väsyttää. Leikin jälkeen onkin kiva ottaa päikkärit. 

Missujuttuja lisää hakusanalla don-sfinx

Muutamia linkkejä myös tässä

Missu-neiti nokkela
Missu
Missun kevätleninki
Missu haluaa osallistua - kaikkeen
Missu tutkimusmatkailija

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Jäähyväiset

Lankojen värjäys koukuttaa

Säärystimet virkkaamalla