Leimasinnaulakko


Naulakon tarvikkeet


käytöstä poistettuja puisia leimasimia

pala käytettyä, lakattua vanerilevyä
pätkä joutavan ilmoitustaulun kehystä
loraus petsiä
viisi ruuvia ja pari naulaa
liimaa


Idea

Minun


Toteutus

Kaverini


Työvaiheet

Jo vuosikausia sitten kaivoin leimasimet kaivoin esiin isäni romuvarastoista. Kun ne pölyisinä putkahtivat esiin omasta romujemmastani, teki mieleni lopultakin saada hienot nostalgiset leimasimet käyttöön, naulakoiksi. 
Kaverini lupasi toteuttaa ideani, joten minulla oli vain pikkuhomma tehtävänä; 
Raaputin leimasimien pohjista kumiset kirjainlätkät irti.

Sitten jäin odottamaan valmista.




Kaverini sahasi vanerista palan ja kehyksistä sen ympärille sopivan mittaiset pätkät. Puunväriset kehykset hän petsasi kertaalleen. Kun ne olivat kuivuneet, hän liimasi kehykset vanerin ympärille ja ruuvasi leimasimet paikoilleen. 


Valmis naulakko piti enää naulata makkarin kaapin seinään.


Minun osuuteni oli ottaa naulakko käyttöön. Se olikin hauskaa. Olen aina riemuissani, kun joutavat tavarat osoittautuvat tarpeellisiksi.




Naulakon takana näkyvän kaapin sivuseinän päällystin viime syksynä lintukirjasta leikkaamillani kuvilla. Saman kirjan lintuja olen käyttänyt aikaisemminkin. 
(Katso tästä Tuvan kaappien tapetointia.)

ERILAISIA NAULAKOITA

Rottinkinaulakko

Aku Ankka -naulakot

Naulakoita löytyy myös hakusanalla naulakot.













Tämän blogin suosituimmat tekstit

Jäähyväiset

Säärystimet virkkaamalla

Lankojen värjäys koukuttaa