Iloa taiteesta

(Kristiinan sanelusta, Leila kirjoittaa) 


 Heidi oli maalannut minulle tuliaisiksi taulun granaattiomenasta. Kyseinen hedelmä on juutalaisen uudenvuoden symboli, ja Israelin kansallishedelmä. Jokaisessa hedelmässä on 613 siementä. Siemeniä on yhtä monta kuin Toorassa on elämän ohjetta tai elämän viisautta. Ohjeet on tarkoitus sisällyttää jokapäiväiseen elämään, eikä vain poimia niitä esille sopivalla hetkellä. 

Halusin taulun huoneeseeni terveyskeskukseen, missä voin ajatella symbolisia viisauksia. Kotona minulla toinen Heidin maalaama uusi taulu, mutta laitetaan siitä kuva myöhemmin. Kotona oleva taulu puolestaan loistaa seinällä kuin aurinko. 

Tänään oli taas hyvä kotipäivä, eilen oli hyvä palaveri jossa eri toimijoiden kanssa alettiin selvittää, mitä  kaikkea apua minulla on aikanaan mahdollista saada kotiin. Saimme perheeni kanssa paljon tietoa erilaisista tukitoimista, apuvälineistä ja helpotuksista joista emme tienneet mitään. On hienoa kun ihmiset auttavat. Perhe jakaa kuka huolehtii minkäkin asian eteempäin. Koska minulle käytännön asiat ovat tällähetkellä niin vaikeita tai jopa mahdottimia huolehtia. Lisäksi pykäläviidakko on aika kamala.

Sain neuvottelussa paljon tukea myös fysioterapeutilta, jota sanon hengenpelastajakseni. Hän kannustaa minua kokoajan, ja auttaa minua niin paljon harjoituksissa ja jumpissa. Että pientä edistymistä tapahtuu, joskus jopa päivittäin. Terveistä edistyminen voisi tuntua pieneltä, mutta minulle se on paljon. Tukemassa oli myös terveyskeskuksen kotiuttamishoitaja, joka on rohkaissut kokoajan minua menemään kohti tavoitetta. -Kotia. 

Taustalla tukijoukkoihini kuuluvat lääkärini ja monet hoitajat, jotka ymmärtävät että minun paikkani on koti, eikä hoitopaikka. Sitä kohti siis, vaikka aikaa voi vielä kulua pitkäkin tovi.



Terveisin Kristiina

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Jäähyväiset

Säärystimet virkkaamalla

Lankojen värjäys koukuttaa