Toopeilua ja ostoksia

Taina toi minulle lainaan ostamansa kirjan. Mainospuheessaan hän kehui kirjaa koukuttavaksi, ja sanoi  olleensa vähän pettynyt kiinnostavan kirjan loppuhuipennukseen. 
Kirjan palanut yläreuna vakuutti minut kirjan koukuttavuudesta. Taina oli lukenut kirjaa kyökin pöydän ääressä, jossa tunnelmavaloa oli antanut tuikkukynttilä...


Aasinsillan kautta tuli mieleeni, kun olimme Tainan kanssa Israelissa. Olin juuri valokuvannut ihanaa keväistä kukkasta, jollaisia pensasaita oli aivan täynnä. Vilkaisin hetken toiseen suuntaan ja kun käänsin katseeni takaisin, oli Taina kuvaamassa juuri samaa kukkasta, kaikkien niiden tuhansien kukkien joukosta. 
Kun katsoimme myöhemmin toistemme ottamia valokuvia, saimme monet naurut. Olimme nimittäin kuvanneet monta muutakin kuvaa juuri samasta kohdasta.

Oli kuuma päivä, ja päätimme ostaa hellehatut Tel Avivin torilta. Hattuja oli satoja erilaisia. Taina sovitti niitä toisella ja minä toisella puolen suurta pöytää. Kun nostimme katseemme, näimme aivan samanlaiset lierihatut keikkumassa toistemme päissä. 



Tel Aviv on kiva ostospaikka, ja pian kassimme pullottivat kaikenlaisia ostoksia. Menimme ostamaan laukkukaupasta vetoketjulliset kassit seuraavia ostoksia varten. Taina penkoi yhtä hyllyä ja minä toista. Nyt löytyi hyvä, Taina hihkaisi ja nosti ilmaan samanlaisen laukun mitä minä olin juuri menossa maksamaan. Onneksi laukut olivat edes eriväriset. 

Kotimatkalla päädyimme toisistamme tietämättä ostamaan Prahan lentokentältä samanlaiset myyrämagneetit jääkaappien oviin. Yhtäkkiä meillä oli myös samanlaiset rannekorut. Tilanteet naurattivat meitä kovin, koska yleensä meillä on erilaisia vaatteita ja koruja. 

Tässä pieni hupsu matkakuvaus samalta Israelin reissulta



Tämän blogin suosituimmat tekstit

Jäähyväiset

Säärystimet virkkaamalla

Lankojen värjäys koukuttaa